Bersalin cara pembedahan (cesarean) tak boleh berbengkung????

Selalukan kita dengar orang yg bersalin cesarean ni tak boleh berbengkung. Pastu nanti perut pun tak boleh kempis. Tak macam org bersalin normal yang boleh berbengkung dan lepas pantang badan pun slim balik. Tapi kenapa kena berbengkung???.
“Amalan berbengkung baik jika dilakukan dalam masa dua minggu selepas bersalin. Pada masa itu, saiz rahim masih besar dan dengan berbengkung memberi sokongan supaya tidak menekan sangat ke bawah menyebabkan kekenduran otot di lantai punggung. Berbengkung juga boleh memberi sokongan kepada otot perut yang keluar akibat kehamilan dan ia juga memberi keselesaan kepada wanita setelah melahirkan”.(dr hamid arshad – pakar sakit puan)

Tapi sekarang orang yang bersalin cesarean jangan risau... korang jugak boleh berbengkung dan slim balik lepas pantang... tak percaya???? Yelahkan saya kan tak pernah mengalami proses bersalin... hukhukhuk... (bujang lg lah...huhuhuhu..) tapi saya pernah menjalani pembedahan yang sama macam orang bersalin.... Cuma lebih besar lagi luka dari orang bersalin.... so... trust me ok..hehehe...

Tadaaaa.....

Bengkung Moden

Inilah bengkung moden yang direka khas untuk yang bersalin secara pemedahan. Tapi yang bersalin normal pun boleh pakai ye. Bengkung ni dapat membantu korang berdiri dengan lurus dan mudah bergerak.

Bengkung ni berbeza sebab direka berbentuk V untuk keselesaan pemakai. Bahagian bawahnya yang lebih lebar dari bahagian atas untuk memastikan bengkung kejap dibadan, tidak menggelunsur, tidak bergulung, berlipat atau bergerak seperti kebanyakan bengkung yang ada dipasaran.

Bengkung Moden 4 Panel Siap di Pakai

bengkung ni mudah dipakai sebab Velcro strap boleh lekat dimana-mana bahagian luar bengkung mengikut keselesaan.


Untuk kesan yang lebih baik, korang boleh pakai dengan gel sireh slim keluaran Sireh Emas sebab gel ni boleh memberikan kesan hangat melebihi 12 jam. sangat best!! hehehe..

Bengkung ni adalah satu alternatif yang menyokong dan membantu saya berdiri bila nak keluar berjalan. Sesiapa yang berminat boleh lah menghubungi kak fazidah di bengkungmoden.com. Saya tak jual... hehehe... Just sharing what I've experienced...

2 comments:

  1. ni tlg promote dpt royalti x? hehe

    ReplyDelete
  2. TiMmiE: hahaahhaaa.. just sharing jer..hihihihi...

    ReplyDelete