[Contest] Pandangan Aplikasi BlogWalking

Wahhh.. rasa teruja sebab inilah contest yang first saya join.hehehee... Estoy muy emocionado! Jom join ramai-ramai contest ni kat hatibatu.com

Syarat-syarat nak ikut contest nih...
  1.  Buat satu post  tajuk "[Contest] Pandangan Aplikasi BlogWalking".
  2. Dalam post yang korang perlu ada jawapan berbentuk pandangan mengenai aplikasi/software blogwalking yang sudah ada pada masa kini. Beri satu contoh keburukan dan kebaikan mengunakan aplikasi/software blogwalking.
  3. Tag 3 orang rakan atau lebih blogger dan sertakan link ke blog hatibatu.com.
  4. Hantar post pertandingan ke ruang komen entry tersebut .
  5. Mesti pengguna Celcom/Maxis/Digi.
  6. Hantar URL post sebelum 8 April 2011.
ni pandangan saya.....

apa itu aplikasi/software blogwalking? 

 aplikasi/software blogwalking terdapat dalam 2 jenis iaitu manual blogwalking dan autoblogwalking. Software manual blogwalking ni, blogger tetap menggunakan ciri-ciri blogwalking tradisional iaitu kene masuk blog mengikut list yang telah disetkan. Berbeza dengan software autoblagwalking, blogger tak visit blog tapi hanya memerlukan pengguna software mengisi ruang yang disediakan seperti nama, mesej,URL pengguna serta URL penerima. Sasaran mereka adalah pemilik blog yang mempunyai shoutmix atau CBox. Mereka mendapatkan trafik melalui jejak yang ditinggalkan apabila diklik oleh pemilik blog.

kebaikannya?
Jimatkan masa, dalam masa lebih kurang 30 minit dah leh blogwalking bnyak blog. dan yang paling penting software nih free jer. hahhaa.. i like... bagi autoblogwalking, takperlu visit, tapi boleh dapat trafik kalau pemilik blog tersebut menekan link yang ditinggalkan.

Keburukannya?
Menguntungkan pengguna software tapi merugikan pemilik blog yang dipilih sebab trafik satu hala. Pengguna software ini boleh dilabelkan sebagai spammer.hahahaa...


Saya tag...